ATGRIEŠANAS NOTEIKUMU

Atteikuma tiesības

Pircējs var izmantot atteikuma tiesības un atgriezt preci 14 kalendāro dienu laikā no brīža kad ir saņēmis preces savā īpašumā, nosūtot Pārdevējam par to atteikuma vēstuli uz e-pasta adresi info@autex.lv. Atteikuma vēstules veidlapu Pārdevējs nosūta Pircējam pa e-pastu pēc Pircēja pieprasījuma.

Atteikuma tiesību izmantošana beidzas pēc 14 dienām, sākot no dienas, kad Pircējs vai Pircēja norādīta trešā persona, kas nav pārvadātājs, ir ieguvis preces valdījumā. Lai izvairītos no pārpratumiem, preces saņemšanas brīdī ir jāpārliecinās vai tā pilnībā atbilst pasūtītajai – ražotājs, modelis, krāsa, izmērs un citi būtiski parametri.

Ja Pircējs atsakās no pasūtījuma vai no tā daļas SIA Autex atmaksās preces vērtību pilnā apmērā no konkrētās distances līguma summas. SIA Autex patur tiesības neizmaksāt radušās transporta izmaksas un citus ar preču komplektēšanu vai piegādi saistītos izdevumus.

Naudas atgriešana tiks veikta ne vēlāk kā 14 kalendāro dienu laikā no dienas, kad  SIA Autex būs saņēmis preci, no kuras Pircējs ir atteicies, izņemot gadījumus, kad Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības.

Izsūtot preci, Pircējs nodrošina tās iepakojumu tā, lai transportējot precei nevarētu rasties bojājumi. Tiek rekomendēts izvērtēt vai atgriežamo preci būtu nepieciešams apdrošināt, pretējā gadījumā par preces bojājumiem atbildību būs jāuzņemas Pircējam.

Ja Pircējs vēlas izmantot atteikuma tiesības, ir jāatceras, ka Pircējs ir atbildīgs par preču vērtības samazināšanos, ja preces tiek izmantotas nevis tāpēc, lai konstatētu šo preču veidu, īpašības un darbību, bet citos nolūkos. Tāpēc ir jāņem vērā, ka atteikuma tiesību izmantošanas termiņā Pircējam ir tiesības preci lietot tiktāl, cik tas nepieciešams preces pārbaudei (tikpat lielā mērā, cik to varētu izdarīt pirms preces iegādes parastajā veikalā). Izmantojot atteikuma tiesības, Pircējs ir atbildīgs par preces lietošanu, kas pārsniedz preces pārbaudes nolūkam paredzēto, par tādu preces lietošanu atteikuma tiesību izmantošanas termiņā, kas nav savienojama ar labas ticības principu, kā arī par preces vērtības, kvalitātes un drošuma samazināšanos.

 

Kādā gadījumā Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības

  • Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:
    • pasūtītās preces pēc to rakstura nevar atdot atpakaļ;
    • pasūtītās preces ir izgatavotas tieši Pircējam pēc individuāla pasūtījuma vai ir personalizētas;
    • pircējs ir tīšu prāt sabojājis preces, vai to iepakojumus.
  • Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta sestā daļa nosaka, ka "patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā". Pārdevējs patur tiesības Pircējam atteikt izmantot atteikuma tiesības vai ieturēt kompensācijas maksu gadījumā, ja prece ir bojāta, lietošanas laikā nevērīgi izturoties pret preci vai neievērojot instrukcijas norādījumus, ja ir nozaudēts preces oriģinālais iepakojums, vai ja tās iepakojums ir būtiski bojāts.

Strīdu risināšana

Sūdzību par preču pieejamību vai kvalitāti lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi info@autex.lv

Sūdzība tiks izskatīta 7 darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas.

Ja sūdzība tiks atzīta par nepamatotu un Jūs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekritīsiet, Jums ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktās alternatīvās strīdu risināšanas iespējas, iesniedzot preces pārdevējam rakstveida iesniegumu par ārpustiesas strīda risināšanu, norādot:

  • Vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju;
  • Iesnieguma iesniegšanas datumu;
  • Strīda būtību, prasījums un to pamatojumu.

Informācija par ārpustiesas strīdu risināšanas iespējam un ārpustiesas strīdu risinātājiem:

https://registri.ptac.gov.lv/lv/content/str-du-risin-ana
http://www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=LV

Garantijas noteikumi

  • Ražotāja garantijas nosacījumi ir spēkā, ja pircējs var uzrādīt
    • pirkumu apliecinošu dokumentu (čeks, pavadzīme vai kvīts);
    • ražotāja vai izplatītāja garantijas karti, sērijas numuru (ja ražotājs vai izplatītājs tādu ietvēris preces komplektācijā).

Ražotāja garantija 

Garantijas nosacījumi nav attiecināmi uz:

  • Klientu pašu darbaspēka izmaksām, ceļa un uzturēšanās izdevumiem;
  • Piegādes vai transporta izmaksām;
  • Normāli dilstošām detaļām, piemēram, filtriem, blīvējumiem, gultņus, šļūtenēm, siksnām, ķēdēm, zāģa sliedēm, sensoriem, spuldzēm, drošinātājiem, eļļām, nažu asmeņiem uz atzarošanas iekārtām, utt.;
  • Inžektoriem un Id-moduļiem;
  • Defektiem, ko radījis parasts nodilums un nolietošanās;
  • Hidromotoriem, sūkņiem, torņiem, sensoriem, kurus nav uzstādījis un aktivizējis autorizētais serviss;
  • Defektiem, kas radušies neoriģinālo daļu, degvielu, eļļu, detaļu vai iekārtu, kas neatbilst ražotāja prasībām, izmantošanas dēļ;
  • Defektiem, kurus izraisījušas modifikācijas vai papildaprīkojums, ko nav apstiprinājis ražotājs;
  • Defektiem, kas radušies nepareizas uzstādīšanas, lietošanas, operatora kļūdas, nepareizas apkopes, apkopju neveikšanas, pārslodzes u.c. dēļ.;
  • Defektiem, kas radušies nepietiekamas eļļošanas dēļ;
  • Izmaksas par izrietošiem apstākļiem, piemēram, miesas bojājumiem, īpašuma bojājumiem, ienākumu zudumu vai citām netiešām vai izrietošām izmaksām;
  • Garantijas periods rezerves daļām vai rezerves daļām, ko piegādā ražotāji ir divpadsmit mēnešu, skaitot no rezerves daļas piegādes Klientam, izņemot dilstošās daļas un palīgmateriālus (filtri, blīvslēgi, ieliktņi, šļūtenes, siksnas, ķēdes, zāģu sliedes, sensori, spuldzes, drošinātāji, eļļas, naži, utt.), kam garantijas periods ir viena nedēļa, sākot no izrakstīšanas dienas;
  • Rezerves daļu garantijās tiek apmaksātas tikai detaļas, neatmaksājot darbaspēku.